سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکی و دندان پزشکی

هر مطلبی که مربوط به پزشکی باشه، مخصوصا دندان پزشکی را در این وبلاگ قرار می دهم

همه چیز درمورد اصلاح طرح لبخند

 

اصلاح طرح لبخند که توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی انجام می شود، به عملی گفته می شود که برای شما لبخندی زیبا طراحی می کند و روش های متفاوتی برای افراد مختلف وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر از هزینه و دوام اصلاح طرح لبخند و جهت رزرو وقت به مطالعه مطالب     زیربپردازید.

 

طرح لبخند برای دندان

اصلاح طرح لبخند چیست و چه فوایدی دارد؟

افراد با توجه به موقعیت شغلی و اجتماعی خود، نیاز به ارتباط برقرار کردن با مردم دارند و برای ایجاد یک ارتباط موثر و صحیح، لبخند زدن نقش تاثیرگذاری دارد. اصلاح طرح لبخند از عوامل بهبود در زیبایی لبخند و خوش منظر نشان دادن دندان ها است که می توانید با روش های درمانی متفاوت و با هزینه های مختلف از آن بهره ببرید. لمینت یکی از روش هایی است به اصلاح طرح لبخند منجر می شود و دندان هایی مرتب و ردیف به شما می دهد.

هماهنگی و تناسب بین اجزاء صورت و شکل دندان

یکی از عناصری که به دلنشین شدن چهره یک فرد کمک می کند، لبخند اوست و این زیبایی زمانی به وجود می آید که شکل و فرم دندان ها با دیگر اجزاء صورت هماهنگی و تناسب داشته باشد. برای ایجاد این هارمونی باید تغییراتی در طول، برجستگی و فاصله دندان ها و همچنین در فرم لثه ها صورت بگیرد تا به لبخند رعنای خود برسید. اگر تناسبات و هماهنگی ها در اندازه عناصر صورت و رنگ و شکل آن ها وجود داشته باشد و ترکیبی جذاب برای آن صورت بسازد، چهره ای خوش منظر حاصل خواهد شد. یک دندانپزشک حاذق از اجزاء این عناصر و روابط بین آن ها اطلاع دارد و با دقت به آن ها می پردازد.

برای طرح لبخند ابتدا باید دندان ها تراز داشته باشند

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند به چه صورت است؟

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند از نمونه های درمان های زیبایی محسوب می شود که با ایجاد لبخندی دلربا، چهره ای زیبا نیز می سازد. روش های درمانی برای ایجاد لبخند جذاب شامل لمینت دندان، روکش های تمام سرامیک، بلیچینگ، کامپوزیت ونیر و غیره می شود که با آن ها می توان شکل و فرم، رنگ و موقعیت های دندان را را اصلاح کرد. این روش های درمانی برای اصلاح طرح لبخند فقط به افرادی که از دندان های نامرتب، شکسته، خراب و بد رنگ خود رنج می برند پیشنهاد نمی شود بلکه افرادی که دارای دندان های سالم هستند و به دنبال تغییرات چشمگیر در ظاهر خود و سفید کردن دندان های شان هستند نیز مناسب است.

اصولی که در اصلاح طرح لبخند به کار برده می شود

·      عمق فضاهای بین دندانی که به صورت یک V     برعکس مشاهده می شود باید دارای نسبت های خاصی باشد و در لبه برنده دندان ها قرار دارد.

دندان های باید علاوه بر سفیدی فورم درستی داشته باشند

 

 

·      لبه برنده دندان های قدامی فک بالا در حالت استراحت دهان و لب باید به اندازه 2 تا 3 میلی متر دیده شود.

 

·      خط لب بالا در زمان لبخند زدن باید از محل اتصال بین لثه ها و دندان ها رد شود.

 

·     لبه دندان های قدامی فک بالا به صورت معمول باید به اندازه 1 الی 1.5 میلی متر پایین تر و جلوتر از دندان های فک باشد

لبه دندان ها باید شکل مناسبی داشته باشند 

 

·     برای ایجاد یک لبخند زیبا خط فرضی ای که از لبه برنده دندان های قدامی فک بالا عبور می کند باید با لبه برنده پایین موازی شود.

انواع طرح لبخند

لبخند عاقلانه: لبه دندان های قدامی بالا در این نوع لبخند در یک خط راست قرار می گیرند. این مدل از دندان ها به این دلیل عاقلانه نامیده شدند که نشان دهنده هوش و بلوغ فرد می باشند، زیرا در سن کودکی و پایین، دندان ها اندازه یکسانی ندارند و با بالا رفتن سن لبه آن ها ساییده می شود و به یک اندازه در می آیند و قرار گرفتن آن ها در یک خط مستقیم نشان از خبرگی می دهد.

لبخند جوانی: دو دندان جلویی از باقی دندان های کناری خود بلندتر هستند و به جسارت و خون گرمی اشاره دارند. این نوع لبخند به افرادی که لب های برجسته دارند می آید و در کنار ساختن یک لبخند دلگرم کننده، نشان دهنده جوانی است.

لبخند اسپرت: ترکیبی از دو طرح قبلی دندان است. برای مثال دو دندان جلویی نسبت به دندان های کناری بلندتر هستند و در یک خط مستقیم و راست قرار دارند و شکل غیر رسمی از خود نشان می دهند.

اگر مشتاق به انجاماصلاح طرح لبخند شده اید باید به چند عامل برای تصمیم درست در طرح لبخند خود توجه داشته باشید:

1.جنس و سن

2.فرم صورت

3.انتظارات و سلایق شخصی

همه این عوامل در زمان مشاوره و توسط دندانپزشک در نظر گرفته می شود و بهترین گزینه ای که برای شما وجود دارد انتخاب می شود.